Zdrowie

25 sposobów na szybsze schudnięcie

25 sposobów na szybsze schudnięcie
29 marca 2016 o 10:44   /   przez   /   komentarze (0)

Dla niektórych osób utrzymanie właściwej wagi jest dużym wyzwaniem. Jedni jedząc bez ograniczeń, nie przytyją ani grama, inni muszą bardzo uważać na to co i ile jedzą, by nie przytyć. Jest to spowodowane wieloma czynnikami. np. uwarunkowaniami genetycznymi, złymi nawykami treningowymi, czy niezdrowym odżywianiem.

Mimo to, są (niektóre bardzo proste) sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów.

  1. Jedz częściej w domu
    Chyba nikogo nie zaskoczy informacja, że fast foody są niezdrowe. Jedząc w restauracjach, nigdy nie wiesz z czego i w jaki sposób przygotowano potrawę. Dlatego staraj się samodzielnie przygotowywać posiłki.
  2. Oglądaj telewizję o godzinę krócej niż dotychczas
    Siedzenie przed telewizorem oznacza brak aktywności. A brak aktywności oznacza przyrost masy ciała. Godzinę oglądania telewizji zamień np. na spacer.
  3. Więcej wody i mniej gazowanych napojów
    Napoje gazowane, w tym tzw. „energetyki” zawierają bardzo dużo cukru w swoim składzie, który sprzyja przyrostowi wagi. Pij wodę mineralną, która eliminuje toksyny i przyspiesza metabolizm.
  4. Zaplanuj i zapisz listę posiłków na każdy dzień
    Zdarza Ci się zjadać coś na szybko, co akurat jest w lodówce? Zaplanuj posiłki na cały tydzień. Dzięki temu każdy będzie przemyślany.
  5. Zanim coś zjesz, ochłoń
    Jedzenie w nerwach, stresie, frustracji czy po prostu z nudów również sprzyja przyrostowi wagi.
  6. Chodź po schodach 10 minut dziennie
    Chodząc po schodach w górę i w dół przez 10 minut każdego dnia, możesz stracić do 5 kg rocznie. Windy zostaw leniwym:)
  7. Powstrzymaj się przed szybkim jedzeniem
    Przekazanie sygnału do mózgu, że jesteśmy najedzeni zajmuje 20 minut. Wolniejsze jedzenie ułatwia rozpoznanie, kiedy powinniśmy zakończyć posiłek.
  8. Po kolacji zamknij kuchnię
    Jedzenie późną porą doskonale sprzyja przybraniu dodatkowych kilogramów.
  9. Wyrzuć za ciasne ubrania
    Jest to bardziej narzędzie motywacyjne.
  10. Spaceruj 45 minut dziennie
    Jak wspomnieliśmy w punkcie drugim, niech spacer zastąpi siedzenie przed telewizorem. Szybki marsz sprzyja utracie kalorii.
  11. Wyjście do baru / restauracji zamień na aktywną formę wypoczynku
    Pograj w tenisa, pojeźdź na rowerze lub po prostu pójdź na spacer do parku. Takie wyjście też może być dobrą zabawą.
  12. Kup sobie krokomierz
    Krokomierz jest niewielkim i niedrogim gadżetem monitorującym liczbę przebytych kroków. Przeciętnie ludzie przemierzają 2000-3000 kroków dziennie. Uzyskaj drugie tyle, by schudnąć.
  13. Szykuj tylko tyle jedzenia ile potrzebujesz
    Im więcej położysz jedzenia na stole, tym więcej zjesz. Nakładaj na talerz, tylko tyle ile naprawdę potrzebujesz, by się najeść.
  14. Zamawiaj mniejsze porcje
    Jeśli jesteś w restauracji, zamawiaj małe porcje. Im większy posiłek zamówisz, tym więcej zjesz, a to oznacza więcej kalorii.
  15. Jedz warzywa
    Warzywa, w szczególności groch, fasola i brokuły są ważnym źródłem błonnika. Błonnik sprawia że czujesz się nasycony.
  16. Unikaj białego jedzenia
    Jedz pełnoziarniste pieczywo i brązowy ryż. Białe pieczywo sprzyja tyciu.
  17. Jedz zdrowe płatki zbożowe
    Różna badania pokazały, że spożywanie płatków zbożowych na śniadanie 5 razy w ciągu tygodnia pozwala utrzymać prawidłową wagę ciała.
  18. Pij kawę regularnie
    Czarna kawa może nie smakuje najlepiej. Ale cukier możesz zastąpić słodzikiem i/lub mlekiem.
  19. Przekąski zamień na orzechy
    Orzechy (w porównaniu z takimi przekąskami jak ciastka czy wafelki) są bardzo zdrowe. Podobnie jak migdały zawierają zdrowe tłuszcze i błonnik, który eliminuje głód i przyspiesza metabolizm.
  20. Pij mleko z mniejszą zawartością tłuszczu
    Mleko zawiera dużo kalorii. Jeśli zmienisz mleko np. z dwu- na jednoprocentowe, możesz zredukować liczbę kalorii o około 20%.
  21. Większość posiłków zjadaj w ciągu dnia
    Im wcześniej zjesz, tym większa szansa na spalenie kalorii w ciągu dnia.
  22. Myj zęby po każdym posiłku
    Ta metoda nie należy raczej do najłatwiejszych w praktyce, jednakże mycie zębów jest sygnałem dla organizmu, że posiłek został skończony.
  23. Używaj ostrych sosów
    Większość ostrych sosów zawiera niewiele kalorii. Dodatkowo przyspieszają trawienie.
  24. Jedz produkty bogate w wodę
    Zupy, sałatki i warzywa takie jak np. pomidory, cukinia czy ogórek pozwolą zredukować liczbę kalorii.
  25. Nie przesadzaj
    Odchudzaj się na serio, ale nie przesadzaj. Pamiętaj, aby cieszyć się życiem!

Źródło: https://www.powerofpositivity.com/25-ways-to-lose-weight-easier/

Komentarze (0)

skomentuj

Komentarze
Imię E-mail Strona