Moda i Uroda

Ćwiczenia na cellulit

22 maja 2016 o 19:12   /   przez   /   komentarze (0)

Czym jest cellulit wie pewnie każda kobieta. Nie jest groźny dla zdrowia, ale niestety jest uważany jako „poważny” defekt estetyczny. Problem narasta szczególnie w okresie letnim, kiedy to pozwolimy sobie na odkrycie niektórych części ciała. Cellulitu się nie leczy, natomiast można go maksymalnie zredukować przez zabiegi kosmetyczne, z wykorzystaniem między innymi lasera, ultradźwięków, fal radiowych. Są one całkowicie bezpieczne, lecz mogą powodować powikłania takie jak miejscowe braki czucia, blizny, krwiaki, nie wspominając o tak częstych odczynach alergicznych. Oczywiście są też metody całkowicie naturalne i bez powikłań, a jest to przede wszystkim ruch. Gimnastyka, pływanie, jazda na rowerze, a nawet spacery nie tylko pomogą spalić tłuszcz, ale również znakomicie zapobiegają nawrotom cellulitu.

W dzisiejszym artykule zaproponujemy zestaw prostych ćwiczeń, które wykonywane regularnie z pewnością pomogą zwalczyc problem i skutecznie pomogą w jego zapobieganiu. Zaczynamy!

Ćwiczenie 1: na wzmocnienie mięśni brzucha

cwiczenie1

  • usiądź na podłodze i wyprostuj nogi
  • oprzyj się na rękach wyprostowanych z tyłu
  • wykonaj nożyce pionowe (na przemiennie unoś wyprostowane nogi niewysoko nad ziemię)
  • ćwiczenie wykonaj „do oporu”, zrób odpoczynek
  • powtarzaj dopóki się nie zmęczysz

Ćwiczenie 2: na wzmocnienie mięśni pleców i pośladków

cwiczenie2

  • połóż się na brzuchu
  • ręce skrzyżuj pod brodą
  • podnieś wyprostowana nogę na wysokość 30 cm od podłogi
  • ćwiczenie powtórz 10 razy, następnie zmień nogę

Ćwiczenie 3: na wzmocnienie wewnętrznej części ud

cwiczenie3

  • stań w rozstawionymi nogami
  • połóż ręce na biodra
  • powoli zegnij nogę opierając na niej cały ciężar ciała
  • ćwiczenie powtórz dla drugiej nogi
  • powtórz kilkukrotnie

Ćwiczenie 4: na talię i biodra

cwiczenie4

  • uklęknij na podłodze
  • ręce unieś nad głową
  • usiądź z jednej strony ciała, nie ruszając stóp z miejsca
  • następnie wyprostuj się i usiądź z drugiej strony
  • powtórz kilkukrotnie

Ćwiczenie 5: na nogi i krążenie

cwiczenie5

  • połóż się na plecach
  • rozłóż ręce szeroko
  • unieś nogi i wykonaj „rowerek”

 

Prawda, że proste? Ćwiczenia można połączyć w serie i wykonać sobie np. 3-5 serii w jednym treningu. Pamiętajcie oczywiście, że nie wolno przesadzać. Dobrze jest się zmęczyć, ale jeśli nabawicie się „zakwasów” i przepadną wam kolejne 3 sesje treningowe, nic Wam to nie da.

Życzymy powodzenia i żadnego cellulitu 😉

Komentarze (0)

skomentuj

Komentarze
Imię E-mail Strona