Zdrowie

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy cz. 5

20 marca 2016 o 20:08   /   przez   /   komentarze (0)

Jeśli dobrnęliście aż tutaj kompletując swój zestaw ćwiczeń z poprzednich artykułów, to bardzo Wam gratuluję! Nie jest tego mało, a dla niektórych pewnie taka gimnastyka nie jest również zbyt łatwa. Jednak z autopsji wiem, że regularne ćwiczenie działa cuda!

Przedstawiam zatem ostatnie 5 ćwiczeń, które kompletują cały zestaw dla pacjentów z bólem odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

Zaczynajmy!

Ćwiczenie 11:

c11c11b

  • pozycja wyjściowa: leżenie na boku; dolna ręka wyprostowana przed sobą; górna ręka oparta na karku; obie nogi zgięte w kolanach
  • wznieś tułów w gorę tak, aby oprzeć się na dolnym łokciu
  • pozycję końcową utrzymaj przez 8 sekund
  • powrót do pozycji wyjściowej
  • zmień strony i powtórz ćwiczenie
  • pamiętaj o oddechu

Ćwiczenie 12:

c12c12b

  • pozycja wyjściowa: leżenie na brzuchu; ręce wyprostowane przed sobą; mięśnie brzucha oraz pośladki napięte
  • wznieś lekko tułów w górę; napnij mięśnie brzucha; wciśnij biodra w materac
  • ugnij łokcie i przyciągnij je do klatki piersiowej
  • pozycje końcową utrzymaj przez 8 sekund
  • oddychaj regularnie

Ćwiczenie 13:

c13

  • pozycja wyjściowa: leżenie na brzuchu; ręce wyprostowane z tyłu tułowia; mięśnie brzucha oraz pośladki napięte
  • wnieś tułów lekko w górę, napnij mięśnie brzucha, wciśnij biodra w materac
  • ściągnij łopatki
  • utrzymaj pozycję przez 8 sekund

Ćwiczenie 14:

c14c14b

  • pozycja wyjściowa: leżenie na brzuchu; ręce wyprostowane przed sobą; mięśnie brzucha oraz pośladki napięte
  • wznieś prawą rękę i lewą nogę w górę
  • pozycję końcową utrzymaj przez 8 sekund
  • wróć do pozycji wyjściowej
  • wznieś lewą rękę i prawą nogę w górę
  • pozycję końcową utrzymaj przez 8 sekund
  • oddychaj regularnie

Ćwiczenie 15:

c15

  • pozycja wyjściowa: leżenie na brzuchu; oparte przedramiona i stopy na materacu
  • wznieś tułów tak, aby pozostać w podporze na łokciah i stopach
  • mięśnie brzucha i pośladków utrzymuj napięte
  • pozycję wyjściową utrzymaj przez 8 sekund
  • oddychaj regularnie

I to już koniec naszego cyklu.

Mam nadzieję, że dzięki temu zestawowi ćwiczeń Wasz bóle kręgosłupa odejdą w niepamięć 😉

Powodzenia!

Komentarze (0)

skomentuj

Komentarze
Imię E-mail Strona