Odżywianie

Dlaczego warto jeść imbir?

Dlaczego warto jeść imbir
1 kwietnia 2016 o 18:02   /   przez   /   komentarze (0)

Imbir od tysięcy lat był używany zarówno jako żywność jak i lekarstwo. Miąższ imbiru w zależności od odmiany może mieć różny kolor: biały, żółty lub czerwony. Pokryty jest brązowawą skórką – grubą lub cienką. Jest to uzależnione od dojrzałości imbiru podczas zbiorów.

Imbir w smaku jest ostrawy i bardzo aromatyczny. Można go znaleźć m.in. w różnych herbatach, suplementach, czy ekstraktach. Można go oczywiście spożywać również na surowo. Imbir od dawna pomagał wielu chorym na raka, a także zwalczać mdłości i stany zapalne. Teraz imbir może jeszcze więcej.

Imbir – właściwości

  1. Zwalcza dolegliwości żołądkowe. Imbir może złagodzić nudności i wymioty spowodowane porannymi mdłościami. Bezpiecznie złagodzi nawet objawy choroby lokomocyjnej.
  2. Zwalcza ból. Imbir jest naturalnym lekiem przeciwbólowym i przeciwzapalnym. Może być zatem doskonałą alternatywą dla ibuprofenu czy aspiryny.
  3. Poprawia wchłanianie. Imbir poprawia wchłanianie i stymulację istotnych składników pokarmowych w organizmie. Czyni to poprzez stymulację wydzielania enzymów trzustki i żołądka.
  4. Pomaga w zespole jelita drażliwego. Pozwala złagodzić i zredukować dolegliwości towarzyszące zespołowi jelita drażliwego (IBS). Wystarczy imbir włączyć do diety, dodając go do herbaty i do posiłków.
  5. Chroni przed chorobą Alzheimera. Badania wykazały, że imbir pomaga spowolnić utratę komórek mózgowych. Utrata komórek mózgu może być prekursorem Alzheimera.
  6. Zmniejsza zapalenie stawów. Imbir zawiera jedne z najsilniejszych substancji przeciwzapalnych i jest naturalnym, ale silnym środkiem przeciwbólowym. Właściwości przeciwzapalne imbiru pozwalają zwalczać choroby o podłożu zapalnym, takich jak właśnie zapalenie stawów.
  7. Zwiększa odporność. Imbir pozwala wzmocnić układ odpornościowy organizmu. Spożywanie zaledwie kilka gramów imbiru dziennie, może pomóc zmniejszyć prawdopodobieństwo zakażeń bakteryjnych w żołądku i zwalczyć kaszel oraz podrażnienie gardła.
  8. Zwalcza cukrzycę. Imbir pozwala zarówno zapobiegać jak i leczyć cukrzycę. Może znacznie zmniejszyć poziom glukozy we krwi, a także triglicerydy, cholesterol całkowity i LDL
  9. Pozwala utrzymać prawidłowe krążenie krwi. Ponadto imbir zawiera chrom, magnez i cynk, które mogą przyczynić się do poprawy przepływu krwi, jak również zapobiec dreszczom, gorączce i nadmiernemu poceniu się.
  10. Wspomaga walkę z rakiem. Wykazano, że w niektórych rodzajach nowotworów imbir może wspomagać leczenie. Przede wszystkim w przypadku raka jajnika. W nowotworze jelita grubego, imbir hamuje, a czasami nawet powoduje zatrzymanie wzrostu komórek nowotworowych.

Jak widać spożywanie imbiru (w różnych formach) może przynieść nam wiele korzyści.  Stosujecie?

Źródło: http://healthyfoodresources.com/2015/12/24/10-health-benefits-of-ginger/

 

Komentarze (0)

skomentuj

Komentarze
Imię E-mail Strona